Trendmagazin

Kate Spade, kicsiny világunk színfoltja

Egy hazánkban még ismeretlen divatmárka

2011.05.12 | Borók Anna

Dolce&Gabbana, Gucci, Dior, Louis Vuitton, Armani, Bvlgari, Roberto Cavalli, Chanel, Versace, Burberry és persze napestig sorolhatnám. Mindet ismerjük itthon. Ha terítéken van az új kollekciójuk, elemzések, kritikák hada ostromolja őket. Ruhadarabjaik, kiegészítőik egyediek, állandóak a vörös szőnyegeken, áraik pedig a csillagos ég határait súrolják.


Viszont mi a helyzet azokkal a tervezőkkel, cégekkel, akik sikeresek, de Magyarországon még nem elég ismertek? Alkotnak vajon új dolgokat? Tetszenének ezek nekünk? Örömmel mutatom be Nektek a Kate Spade-et, egyenesen a színek tömkelegéből.

A cég névadója, leánykori nevén Kate Brosnahan, a Mademoiselle magazinnál dolgozott, a kiegészítők rovatának szerkesztőjeként egészen 1991-ig, amikor is kilépett állásából. Azonban a kiegészítők szakértője véletlenül sem szakított a divattal. Mi mással állhatott volna kedvese, Andy Spade elé 1991-ben, mint, hogy táskákat szeretne tervezni. Méghozzá olyanokat, amelyek egyszerűek, praktikusak és nem kerülnek milliókba.


A cég végül 1993-ban alakult meg. Andy akkoriban egy reklámügynökségnél dolgozott és volt pár ötlete, hogyan lehetne eladni Kate táskáit. Elsőként Kate Spade-re keresztelte az üzletet, holott akkor még nem is volt a felesége Kate. Aztán teljesen kimerítette saját bankszámláját: így Kate egy 35 ezer dolláros tőkéről indult, párja jóvoltából. A „Kate Spade Handbags” névvel törtek be ők ketten a divatvilágba. 1996-ban nyílt meg az első üzletük New Yorkban. Sikert sikerre halmozott a Spade brand. Kate-et 1996-ban az Amerikai Divattervezők Szövetsége „Amerika új felfedezettje a kiegészítőkben” díjjal ünnepelte, 1998-ban pedig „az év legjobb kiegészítő tervezője” címet kapta meg. Lakáskollekcióját is számos díjjal jutalmazta többek között az Elle Decor, a House Beautiful és a Bon Apetite magazin is.

1999-ben a Neiman Marcus Csoport vásárolta fel a cég jelentős részét. Majd 2006-ban úgy döntött a Spade család és a Neiman Marcus is, hogy túlad rajta. Spade-ékhez még 2005-ben megérkezett a baba, Bea, és Kate nem szeretett volna lemaradni az anyaság egyetlen percéről sem. Saját bevallása szerint, azóta, hogy eladták cégüket, egyetlen Kate Spade üzletbe sem tette be a lábát. Így a Kate Spade azóta is a híres-neves Liz Claiborne csoport leányvállalatait gyarapítja, úgy, ahogyan a Mexx vagy a DKNY.


A Kate Spade irányelve nem éppen az, hogy az adott év legtrendibb színeit, formáit valósítsák meg. Időtálló, örök darabokat alkotnak, amiket bármikor-bármihez felvehetsz Te is, én is. Egy pici betekintést nyerhettek az összeállításomból abba, hogy a darabjaik mennyire barátságosak, bohókásak, azonban mégsem néznek teljesen hülyének az utcán, ha felveszed őket. Gyönyörű színek, csíkok, pöttyök, masnik, szalagok...és még csupa-csupa olyan dolog, amit minden hölgy örömmel visel.


Figyelemre méltó és rohanó világunkban példaértékű az, amit a Kate Spade csinál. A „Women for women”, azaz „Nők a nőkért” akcióban a háborús övezetekben dolgozó nőtársainkat segítik, oktatják őket, munkát adnak nekik korrekt fizetésért. A Kate Spade első ilyen kollekciója a rwandai nők keze nyomán készült. Színesek és természetesen egyediek.


A Kate Spade azóta elég széleskörű. Árulnak még a fentieken kívül, irodaszereket, parfümöket, kozmetikai cuccokat, pizsamákat, ágyneműket, fürdőszobai dolgokat, tapétát és még iPhone, iPad, Blackberry tokokat is.


A Kate Spade nem is oly régen kezdte a munkáját, de máris gyönyörű pályát futott be a divatvilágban. Több, mint 90 üzlete nyílt már meg világszerte. Sajnos Európában csak az úgynevezett „pop-up” shop, azaz néha felbukkanó üzlet található meg, az is Londonban. Ráadásul a Kate Spade sem tartozik az igazán olcsó kategóriába, persze magyarországi viszonylatban. De az is biztos, hogy nem fog veled szembejönni egyhamar, de talán soha az a darab, amit megvettél.


Természetesen ti is kedvetekre válogathattok a Kate Spade oldalán. ;)