A legtöbb válaszadó szerint az önfoglalkoztatás egyik legnagyobb előnye a munkáltatótól való függetlenség (35 százalék). Ezt követi a másodállásból származó jövedelem megszerzése (27 százalék), valamint a saját ötletek megvalósításának lehetősége (27 százalék). A megkérdezettek mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy egy vállalkozás valós alternatívája lehet a munkanélküliségnek.
A vállalkozói kedv továbbra is alacsony Magyarországon, a válaszadók 84 százaléka tart attól, hogy nem lenne sikeres, ami 14 százalékkal magasabb, mint a nemzetközi átlag. Ennek három fő oka van: a pénzügyi akadályok (52 százalék), a gazdasági helyzet (52 százalék) valamint a munkanélküliségtől való félelem (25 százalék). A harminc év alattiak inkább tartanak attól, hogy nem lennének sikeresek egy saját vállalkozásban. Az alacsony vállalkozói kedvhez hozzájárulhat az is, hogy a válaszadók 74 százaléka szerint Magyarország kevésbé vállalkozóbarát. Egy vállalkozás indításához a magyarok 46 százaléka tartja nélkülözhetetlennek az állami támogatásokat és a kezdő hiteleket, ami valamivel magasabb, mint a nemzetközi átlag (42 százalék). Kevésbé tartják azonban fontosnak a vállalkozási ismeretek oktatását és az üzleti képességek fejlesztését (11 százalék) valamint az üzleti hálózatokon keresztül történő mentorálást és támogatást (11 százalék).
Az Amway a világ első számú közvetlen értékesítési (multi level marketing) vállalata, amely 100-nál is több országában és területen van jelen, az amerikai cégnek több mint 3 millió termékforgalmazója és több mint 21 000 munkatársa van.