Trendmagazin

Kínai igény hajtja a svájci órapiacot

Kínában veszik a legtöbbet, Svájcban viszont a legnagyobb értékben

2011.12.17 | Oroszvári Péter

Mosolyoghat Svájc 600 órakészítője, hiszen szárnyal a svájci luxusórák exportja: hatalmasat ugrottak az eladások a kínai vásárlóknak köszönhetően.


A gazdasági világválság ellenére rekordmennyiségű, 2 milliárd dollár értékű növekedést produkáltak az októberben exportált órák – ez 19%-kal több, mint előző hónapban. A feltörekvés folyamatos mértékű, és nyoma sincs a visszaesésnek.

A világpiacon megvásárolt órák 50%-a Svájcból érkezik, a hazai eladások ehhez képest mindösszesen 2%-ot tesznek ki, ami 26 millió darab eladott órát jelent. Ez eltörpül Kína 671 milliós, és Hong Kong 419 millió darabos értékesítésével szemben. Ami viszont nagyon érdekes, hogy ezeknek összértéke Svájcban több mint 15 milliárd dollár, míg Kínában csak 3, Hong Kongban pedig 7,5 milliárd dollár. A világ legkedveltebb óramárkáinak dobogóján is svájci mind a három helyezett: az első a Swatch órák, 18%-kal, ezt követi a Rolex 15%-kal és a Richemont tulajdonú órák 14%-kal, ezt is elősegítették az októberi eredmények.


„A feltörekvő Kínában az emberek kezdik felismerni a státuszjelző luxusszimbólumokat, így a minőségi órákat is – és lényegében ez hajtja a piacot.” – állítja a Cygnus Business Consulting cég, ami szerint Kína hamarosan „megvásárolja”, átveszi az első helyet a luxuspiacon Japántól.

Svájcnak pedig több se kell, nagy mennyiségű pénzt fektetnek be az országba. A Swatch csoport (Omega, Tissot) például Shanghaiban nyit hamarosan egy hotelt, ahol folyamatosan ki lesznek állítva a legjobb óráik is, így megismertetve magukat az ott megszállókkal.