A 483 méter hosszú állomás a nagysebességű vasúti járatok fogadására készült. Évente kétmillió utas fog indulni innen, illetve ide érkezni. A pályaudvar alapanyaga acél: 14 ezer tonna acélt használtak a szerkezet megépítéséhez, ami az Eiffel-toronyhoz egykor használt mennyiség másfélszerese.
Calatrava állomásának jellegzetessége, hogy elemei íveltek és egy óriási hullám benyomását keltik. Ezért a fehér színű, acélból, betonból és üvegből készült épületet az olasz sajtó Pó-alföldi fehér hullámnak nevezte el. Az épület 79 millió euróba került. Az összeget Emilia Romagna tartomány és a Trenitalia olasz vasutak biztosította.
A spanyol építész utolsó olaszországi munkája a Velencében 2008-ban felavatott híd volt, amelyet számos vita kísért túlzottnak tartott, 10 millió eurós költsége miatt, ráadásul a híd a velencei lakosok tetszését sem nyerte el. Az olasz számvevőszék vizsgálatot indított, és több mint egymillió eurót követelt vissza Calatravától.