Trendmagazin

Lagerfeld a Volkswagen reklámarca

Lagerfeld mindenhol ott volt, van és lesz!

2010.12.31 | Szabó Adrienn

Nemrégiben Karl Lagerfeld Berlinbe utazott, ahol egy 30 másodperces reklámfilmet forgatott a Volkswagennel. A cél, a különleges kiadás promotálása volt, nem is találhattak volna jobb reklámarcot, mint Lagerfeld. A Volkswagen német marketing igazgatója a következőt nyilatkozta: „Lagerfeld önmagát adta a reklámban, fényképezőjével fel-alá járkált az autók közt, fotózgatott és hangosan tűnődött.” A jelenetet Johan Renck rendezte. Eddig találkozhattunk a nevével, mint Madonna, Robbie Williams és még sok más star producere. A sikeres reklámot december 22-én mutatták be, persze Németországban.


Hogy miért állítom a címben, hogy mindenhol ott volt van és lesz? Mert egyszerűen ez az ember az alkotás megszállottja, nem bírja ki, ha nem csinálhat valamit. Semmi kétség, Lagerfeld nem unatkozik, lekötötte magát idén is. Mindenhol ott volt, a szó szoros értelmében. 2004-ben minden nagyváros tele volt hatalmas, épületnagyságú reklámfelületekkel, amin a tőle megszokott vad napszemüvegében és kesztyűjében pózolt. Akkor a svéd üzletlánc, a H&M színeiben tündökölt egy hölgy társaságában. Idén ő készítette a Pirelli naptár képeit is. A francia, 3 Suisses ruházati webáruháznak az őszi-téli katalógusfotóihoz is az ő neve fűződik. Sőt, itt még egy reklámfotózás erejéig beugrott modellnek, illetve elfoglalta trónját a divatcsászár, a promotált mosógép tetején.


Visszatérve a Volkswagenhez. Ha autózás akkor esély bármilyen műszaki hibára, vagy balesetre, ez esetben szóba kerül, az a rémes sárga láthatósági mellény. Na meg persze a felállítás során mindenki türelmét próbára tevő elakadásjelző háromszög. De ezek, hogy jönnek a képbe? Pontosan a képbe jönnek, mert Mr. Lagerfeld elegáns viseletére felhúzta a dögös, foszforeszkáló mellényt és kirakta a megfelelő távolságra a háromszöget is. Ahogy a csini szerkóban feszít, a szöveg a fotón a következő: „Ez sárga, ez undi, ez semmihez nem illik, de életeket menthet.” Ha ő mondja, mit tehetünk; divat ide, vagy oda kénytelenek leszünk belebújni a csodahacukába, ha a helyzet úgy adja. Persze nem csak a biztonságról szól a dolog, hanem üzletről. Főleg, ha a magyar embert vesszük. Ingyen gumiszőnyeg jár az autó mellé – szól a reklám, reakció: „Drágám, azonnal vegyük meg, ingyen gumiszőnyeg van mellé, tudod, mennyit spórolunk?”. Nos, a Volkswagen most láthatósági mellénnyel és elakadásjelző háromszöggel lep meg bennünket. Hát nem megéri?


Következő nagy feladata, a Macy’s, amerikai divatcég számára egy tökéletes kollekció kivitelezése. Reményeink szerint a mellényeket hanyagolja. A női kollekció a tömegpiacot célozza majd meg, így a genius munkája elérhető lesz minden réteg számára. Ha szakálla lenne, és pirosba járna, mondhatnánk rá, hogy a divat Télapója. Nagyon szeret adni, méghozzá a legnagyobb kincséből: a tehetségből! Így a luxus, hála neki, újra elérhető áron lesz, 2011 szeptemberében, a Macy’s üzleteiben.