Az 1948-ban született terepjárót hívták eredetileg Land Rovernek, a gyártó más terepjáróinak megjelenésekor kapta a Defender melléknevet. A puritanizmusát egyrészt az akkor népszerű, minimalista amerikai Jeepek inspirálták, prózaibb oka pedig gyorsabb és egyszerűbb gyártási, valamint cserélhetőségi mechanizmus volt. 1983-ban felfrissült a terepjáró, és a kisebb ráncfelvarrásokat leszámítva az akkor kapott formáját őrzi azóta is. Jellegzetes karakteréből adódóan jól felismerhető, így válhatott több film emlékezetes szereplőjévé (pl. Az istenek a fejükre estek, Ace Ventura 2, Casino Royale, stb.).
A céget – a Jaguarral együtt – 2008-ban a Tata Motors vásárolta meg. A Jaguarok esetében történt radikális változások a brit terepjáró ikont sem kerülik el. Phil Popham, a Land Rover ügyvezetője bejelentette, 13-án hivatalosan is lerántják a leplet az új Defenderről. Popham szerint az új modell „sokoldalúbb” lesz – bizonyára ara utalt, hogy az új formája miatt populárisabb lehet – miközben megőrzi majd eredeti szellemét. A hír megjelent a Land Rover saját weboldalán, ahol egy előzetes fotót is közöltek az új Deefenderről, ennek ellenére a tervek szerint 2015 előtt nem indulna el a sorozatgyártása.
A Range Rover Sport, valamint a Land Rover 4 platformja adja az alapot az új fúziós modellhez. Az európai piacra az itt kelendőbb, 2700 köbcentis dízelmotorral, az amerikai piacra pedig egy V8-as, 5 literes bendzinessel szerelik majd. Az árakra csak következtethetünk, de ha a mostani modell személygépkocsi változataiból indulunk ki, minimum 30.000 euróba kerül majd.