A 3 888 mm hosszú,1 153 mm magas, 1 665 mm széles és 2 224 mm-es tengelytávú autó négykerék-meghajtású és plug-in hybrid, vagyis konnektorról is tölthető. A meghajtásról egy 2 hengeres, 0,8 literes 48 LE (35KW)-s turbódízel motor gondoskodik, amely 120Nm nyomatékot ad le. A TDI és a 7 sebességes DSG váltó között helyet kapott egy 27 LE-s (20 KW-os) és 140 Nm- es nyomatékos elektromos motor. Így a kettő együtt 68 LE-s (51 KW) és 140Nm nyomatékos teljesítményre képes. Az autó 12,7 másodperc alatt gyorsul százra, és akár 160 km/h-s sebességre is képes.
Ha E-drive módban, vagyis csak elektromos meghajtással vezeted, 50 km-t tudsz megtenni vele 0 káros anyag kibocsájtással. Ha a hybrid meghajtást választod, 10 liter üzemanyaggal 500 km-t is megtehetsz. A C02 kibocsájtása is nagyon alacsony, csak 21g/km. 120 literes csomagtartója hátul található. Az autó CFRP önhordó alvázra épült. A fékek és a felfüggesztés alumíniumból, a kerekek magnéziumból, a féktárcsák kerámiából, a nem forgó részeket pedig szénszálas anyagból készülnek.
A harmadik generációs XL1 a Polo méreteihez hasonló, de alacsonyabb lesz a Porsche Boxsternél is. Magassága és aerodinamikus formája a jövő autóját vetíti elénk. Az új XL1 a 2013-as Genfi Autószalonon kerül bemutatásra.