Trendmagazin

Mi várható idén a luxusiparban?

A vezető cégek optimisták, de új utakat keresnek

2013.03.19 | Munkatársunktól

A luxusmárkák 2012-es eredményei tükrében vizsgáljuk meg, mi várható 2013-ban az olyan nagy szereplőktől, mint a Louis Vuitton (LVMH), a Richemont, a Hermès, a Swatch Group és a De Beers.

A Louis Vuitton 2012-ben 28,1 milliárd eurós árbevételt könyvelt el, ez 19%-os növekedést jelentett 2011-hez képest. Ha leszámítjuk a Bulgarival történt egyesülését, a növekedése csak 9% volt. A luxusmárka elismerésre méltóan teljesített, hiszen kétszámjegyű bevételnövekedést ért el, annak ellenére, hogy más iparágakban mindenki lassulásról beszél. A 28,1 milliárdból 9,9 milliárd volt a divat és bőráruk bevétele. De minden divíziójában kiváló eredményt el Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban is. A szelektív elosztású nagykereskedelemben 14%-os növekedést könyveltek el. A Louis Vuitton annak ellenére bizakodó a 2013-as eredményekkel kapcsolatban, hogy Európában kedvezőtlenek a piaci körülmények. A gyorsan növekvő piacokra helyezi a hangsúlyt és igyekszik a márkával szembeni elköteleződést erősíteni. A Hermès 16,4%-os növekedést ért el 2012-ben 3,48 milliárdos bevétellel, amelyből csak a 4. negyedévben 1,04 milliárd jött be. Ázsiában 30%-os növekedésről számolhatott be. A Richemont 7,986 milliárd eurót hozott össze az első kilenc hónapban. A harmadik negyedév teljesítményét a nagy mennyiségű ékszer eladás és a kiskereskedelmi csatornák lendülete hozta, bár nagymértékben ellensúlyozta a nagykereskedelmi csatornák gyengélkedése, elsősorban a csoport karóra üzletágában.


A Swatch Group 2012-ben 14%-os növekedést ért el, és 6,6 milliárd eurós bevételt, pontosan 1 milliárddal többet, mint egy évvel azelőtt. Swatch-nál arra számítanak, hogy a svájci órák eladásában egyre nagyobb a potenciál, és ezért idén további 5-10%-os emelkedésben bíznak. Éppen ezért különösen nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra és a csúcsminőségű termékekre. A De Beers 16%-os növekedést jelentett be, vagyis 6,1 milliárddal többet, mint 2011-ben. A nehéz gazdasági körülmények negatív hatása a kereskedelemre - ahogy várható volt - 2012-ben is folytatódott. A gyémánt ékszerek iránti kereslet a kulcsfontosságú piacokon, az USA-ban, Kínában és Japánban növekedett, bár kisebb ütemben, mint 2011-ben. A nyers gyémánt értékesítés 2011 januárja és decembere között 15 %-kal csökkent, mintegy 1 milliárddal. A De Beers 2013-ban mérsékelt növekedést vár a gyémánt ékszerek utáni keresletben, főleg Kínában és Indiában számíthat növekedésre.

A PPR 20,8 %-os növekedésről számolt be, de ha beleszámoljuk az árfolyamváltozásokat és csoport strukturális változásait, valójában csak 10,6%-nak megfelelő volt az eredményük javulása. A kiemelkedő teljesítményt a márkáik luxustermékei adták. 2013-ban még kiemelkedőbbek lesznek az eredményeik a Balenciaga új kreatív igazgatójának köszönhetően, és mert ez lesz az első teljes éve a csoportban a Saint Laurent Paris-nak, amihez nagy reményeket fűznek, de növelik az Lifestyle divizió teljesítményét is, élén a Pumával.

Összegezve: minden jel arra mutat, hogy idén csak mérsékelt növekedéssel számolhatnak a luxusipar szereplői. Most van itt az ideje, hogy a konglomerátumok profitálni kezdjenek az elmúlt évek nagy felvásárlásaiból. A legjobb, amit tehetnek, hogy ésszerűsítik az üzleti tevékenységeiket és kihasználják az alapvető kompetenciáikban rejlő lehetőségeket, és reális elvárásokkal néznek az elkövetkezendő néhány év elé.