Trendmagazin

Egyre többet tévéznek a magyarok

Mennyit ülünk a doboz előtt?

2013.10.14 | MTI/TM

Átlagosan 4 óra 23 percet töltöttek az emberek a tévé előtt naponta az év harmadik negyedévében, két perccel többet, mint egy évvel korábban - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból, amelyet hétfőn juttatott el az MTI-hez.


A gyerekek 3 óra 22 percet, a 18-49 évesek pedig 3 óra 38 percet töltöttek a készülék előtt július és szeptember között naponta. A 18 évesnél fiatalabbak tévézési ideje jelentősen emelkedett az egy évvel korábbi 3 óra 3 perchez képest. A legtöbb időt az 50 felettiek néznek televíziót, naponta 5 óra 38 percet. Az adatok szerint a tévézők egyre nagyobb arányban választják az általános szórakoztató csatornákat. Az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya csaknem 27 százalékos volt, az általános szórakoztató csatornáké pedig több mint 17.

A közszolgálati csatornák részesedése a vizsgált időszakban csaknem 16 százalék volt, a filmcsatornáké 9, a gyerekcsatornáké 6, a hírcsatornáké 4,3, az ismeretterjesztő csatornáké majdnem 5 százalék. A sportcsatornák nézettsége 2,5 százalékot tett ki, a zenecsatornáké 2,6, az életmódcsatornáké pedig 2,3 százalékot 2013 harmadik negyedévében.