Trendmagazin

Tata Nano, a csodacsini járgány

Az ékszerautó

2011.10.09 | Szabó Adrienn

A Tata Nanoról már sokan hallhattatok, mert ez a világ legolcsóbb és leggazdaságosabbüzemanyag fogyasztású kisautója. Senki se gondolta volna, hogy a másik végletbeátcsapva megismerkedhetünk a világ legdrágább autójával is a Nanoban.


Semmi más nem kellett ehhez, csak egy kis átalakítás, így mutathatta be a TataGroup nemrégiben új büszkeségét, egy kis ékszerautót. Maga Ratan Tata, a cégvezetője rántotta le a leplet az új modellről a Tata Theatre-ben Mumbaiben. EgyNano karosszériáját és utasterét alakították át a kivitelezők, így jött létre a Goldplusmodell. A nevéből is rájöhetünk, hogy az átépítés során felhasznált fő alapanyag egyikkedvenc nemesfémünk, az arany. De arany autót már annyian csináltak, nem lettvolna nagy szám, így felturbózták, belevittek egy kis ezüstöt is és kirakták féldrága- ésdrágakövekkel.

Az indiaiak közkedvelt járgánya így egy teljesen új külsőt nyert. Jöjjön pár számadata dekorról: 80 kilónyi 22 karátos aranyat, 15 kg ezüstöt és 10.000 darab kövecskéthelyeztek fel a mini masinára. A drágakövek közt szerepel többek közt a gyémánt ésa rubin is. Azt hiszem ilyen információk birtokában mindenki képes felmérni az autóértékét. Horribilis összegről beszélünk, hétköznapi ember eszével felfoghatatlan értékevan a járgánynak. Alapból hozzájuthatunk egy Tata Nanohoz 3.000 dolláros áron, deezen a kiglancolt kis verdán csak az arany értéke 4.68 millió dollár, utána se merekszámolni a többi elemnek és a végösszeg hallatán lehet, hogy fényt kapnánk.


A Smart vetélytársa egyébként egy 3.1 méter hosszú, 1.5 méter széles és 1.6 méter magaskisautó, ami azt jelenti, hogy alacsony termetem ellenére még én is át tudok néznifelette. 10 hüvelykes kerekei igen egyediek a kategóriájában, ugyanis ezeket általábanrobogókon láthattuk eddig. A mini szekér 5 ajtós változatban gurul le a gyártószalagról.A kerek formatervezésű apróság szíve egy 624 köbcentis, kéthengeres, 33 lóerős motor,mely a hátsó kerekek közt dolgozik. A 100 km/h-s végsebességű harci szúnyog nem lesza magyar autópályák réme, de a városi kocsikázásra tökéletesen alkalmas. Ha agyonhajtjuk is, maximum 5 literrel kell megitatni a 33 pacit százon, ami elég jól hangzikilyen, plafont verő benzin árak mellett.

A Tata üzeme egyébként 2011-ig ígérte, hogy csak belső piacra tervez, reményeinkszerint a jövőben a kis üzemanyag takarékos Nano autók elárasztják majd a világot.Persze az alap darab nem garantált, hogy megfelel majd az Európai Uniós előírásoknak,ugyanis az ár maximális csökkentése érdekében bizonyos biztonsági alapberendezéseketkihagytak a kisautóból. Ilyen a légzsák, vagy a hátsó biztonsági övek. Ugyan ebbőlaz okból a komfortra és dizájnra még ennyire sem adtak. Az üléseket nem a rekkenőhőségre tervezték, mert azokat nejlon anyag borítja. A műszerfalategyetlen műanyag elemből készítették el, a belső tér így, hogy is mondjam, olyanletisztult és egyszerű.


No, de térjünk vissza a kis ékszercsodánkhoz. Most kicsit elkeserítem a hölgyeket,akiknek már ragyog a szeme a kisautó láttán. Sajnos a Tata Nano Goldplus csilli-villi kormánya mögé nem lesz lehetősége senkinek beülni, mint tulajdonos. Az autótmarketing céljából készítették el a GoldPlus Jewellery számára, mely az indiainemesfém ipar egyik vezető vállalata. A Tata Nanoval egy közös promóciós munkakéntkészítették el a kincses autócskát, ezzel az 5000 éves múlttal rendelkező indiaiékszergyártásról is megemlékeztek.

Egyes források szerint az autógyártó cég már nyit Sri Lanka felé, egy taxi társaságrészére gyártanak le egy sor Nanot. Lehet, hogy pár év múlva Magyarországot is ellepika Tata Nanok? Ti beülnétek egy ilyen mini autóba?