Trendmagazin

Közösségi portál a leggazdagabbaknak

Csak meghívás útján léphetünk be a Best of All Worlds közösségébe

2012.08.30 | TM

Új közösségi portál fejlesztésébe vágott bele egy svéd bankár, aki az internetfelhasználók leggazdagabb egy százalékának kíván online teret biztosítani.


Erik Wachtmeisternek nem ez az első ilyen témájú beruházása, hiszen az ő nevéhez kötődik a 2004-ben megalapított aSmallWorld nevű privát webszájt is, melyet előszeretettel illettek “Snobster” néven a kritikusai. A svéd bankár 2008-ban otthagyta a szintén az elitnek szánt oldalt, de úgy tűnik nem tett le tervéről, hiszen a rendkívül találó Best of All Worlds nevű közösségi oldala már el is indult.

Wachtmeister terve a következő: létrehozni egy olyan zárt közösségi rendszert, ahová csak a világ leggazdagabb emberei csatlakozhatnak. Az oldal meghívásos rendszer szerint működik, ennek gyakorlati szabályai nem tisztázottak, de az üzemeltetők állítják, hogy képesek megszűrni a regisztrálókat.


“Célom elérni az online közönség felső egy százalékát, vagyis azokat a személyeket, akik nem csupán gazdagok, de kifinomult ízléssel is rendelkeznek. Befektetési bankárokat, reklámszakembereket, médiaszemélyiségeket, divatgurukat és vezető beosztású politikusokat várunk” - mondta a megnyitó kapcsán a svéd üzletember.

A Best of All Worlds a szokásos közösségi funkciók és az ismerkedési lehetőségek mellett saját fejlesztésű piactérrel is rendelkezik, ahol a tagok egymástól vásárolhatnak drága sportkocsikat, magánrepülőket, luxusórákat vagy éppen ingatlanokat.

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy vajon sikeressé tud-e válni egy ilyen kezdeményezés? Ha az aSmallWorld eredményességét nézzük, akkor láthatjuk, hogy a 2004-ben indított portál mára 250 ezer taggal rendelkezik, ami nem mondható rossz eredménynek. Persze ez nagyon messze van a Facebook napokban bejelentett egymilliárd fős taglétszámától.


Azonban azt látni lehet, hogy egyre több cég illetve luxusmárka fordít nagyobb figyelmet az internetes közösség kialakítására, persze ezek többsége is a Facebookon keresztül zajlik. Kivételt képez talán az Hublot, ugyanis a svájci luxusórákkal foglalkozó cég a szokásos közösségépítési módszerek mellett zártkörű klubot hozott létre, ahol az Hublot karórák tulajdonosai tarthatják egymással a kapcsolatot.

Mindenesetre Erik Wachtmeistery olyan projektet indított el, ami ha csak kicsit is sikeres lesz, már az hatalmas befolyást biztosít számára. Akkor ugyanis reklámfelületeit a világ legtehetősebb rétegét megcélzó vállalatok számára értékesítheti.